Kolo-loko

Lákáme vás do čisté přírody, která je sama o sobě tím největším divadlem, zážitkem i dobrodružstvím. Inspirujte se. Najděte odvahu na cestu krajinou.

Výlet Kolo-loko je pro ty, kteří si troufnou na vyjížďku na kole a vlakem (samozřejmě s kolem), takže na ideální letní dobrodružství. Zavedeme Vás do míst, která jsou díky velké konkurenci okolních památek tak trochu přehlížena, ke škodě všech, kdo je přehlíží. Ne že by se nedala trasa zvládnout i pěšky, ale vede často po cyklostezkách (mnoho z nich jsou i silničkami), takže je na kolo ideální. V samotné Telči, kde začínáme je několik půjčoven kol (najdete je na internetu), doporučujeme udělat rezervaci předem.

V Telči na vlakovém nádraží si ještě před výletem můžete prohlédnout nové muzeum Českých drah, v unikátní stavbě. A ještě než Vám pojede vlak, určitě si zajeďte necelý kilometr (rozcestník s ukazatelem je na dohled od nádraží u Sokolovny) na rozhlednu Oslednice – můžete mrknout směrem, kam pojedete.

Z Telče se vypravíte vlakem do obce Slaviboř, je asi 6 km za Telčí a pokud by se Vám do vlaku nechtělo, kolem dráhy vede i zelená turistická trasa až k rozcestníku Slaviboř železniční stanice, kde už úplně všichni osedláme kola nebo nazujeme pohorky a můžeme se vydat vstříc dobrodružství.

Vydáme se po zelené turistické stezce, která vede kolem silnice, do obce Černíč, kde je stejnojmenný rozcestník, tady je ideální zvolit cyklostezku 5124, po níž asi po kilometru projedeme obcí Velký Pěčín až k rozcestníku. Na tomto rozcestníku odbočíte na žlutou turistickou cestu, zpočátku vede zároveň s cyklotrasou č. 406, ale už po půl kilometru odbočuje naše žlutá doleva, do lesa Židovec. Tato trasa vás po necelém, kilometru dovede k unikátnímu středověkému židovskému hřbitovu umístěnému uprostřed lesa. Je udržovaný, nečekaný a vzbuzuje mocné dojmy. (Novodobý židovský hřbitov můžete navštívit přímo v Telči.)

Od židovského hřbitova pookračujeme po žluté. Stezka se po 1,5 km u lípy opět spojí s cyklostezkou 5124, po té pokračujeme do obce Kostelní Myslová, kde nás čeká další rozcestník, na němž odbočíte už zpět do Telče po cyklotrase 16. Čeká Vás malebná čtyřkilometrová projížďka. Zhruba v její polovině můžete odbočit doprava na kopec Buzový, kde jsou dvě vyhlídky a meteostanice. Do Telče přijedete od Starého Města a doporučujeme využít kolo a projet se po Telči – není tu jen náměstí, velké kouzlo mají zákoutí Starého města a břehy všech vodních ploch. Tady už Vás provádět nemusíme, informace o telečských zajímavostech najdete snadno ve městě i na internetu.

Itinerář:

• Železniční stanice – Telč
  • Koleje, vláček, kolo – 6 km
  • Rozcestník, žel st. – Slaviboř, žst.